Deprecated: json_decode(): Passing null to parameter #1 ($json) of type string is deprecated in /home/wekhed/public_html/core/components/shortcuts.php on line 1 Deprecated: json_decode(): Passing null to parameter #1 ($json) of type string is deprecated in /home/wekhed/public_html/core/components/shortcuts.php on line 1 Deprecated: json_decode(): Passing null to parameter #1 ($json) of type string is deprecated in /home/wekhed/public_html/core/components/shortcuts.php on line 1 Deprecated: json_decode(): Passing null to parameter #1 ($json) of type string is deprecated in /home/wekhed/public_html/core/components/shortcuts.php on line 1 Deprecated: json_decode(): Passing null to parameter #1 ($json) of type string is deprecated in /home/wekhed/public_html/core/components/shortcuts.php on line 1 ویک هد

صادرات ماکارونی ۹۰ درصد کاهش و میزان فروش داخلی این محصول ۲۵ درصد کم شد

👤 عطاالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفتگو با «نود اقتصادی»: بعد از تعیین قیمت ۱۲ هزار تومان گندم برای بخش صنف و صنعت و ثبات در قیمت‌های جهانی کارخانجات ماکارونی دچار مشکل شدند و نتوانستند در بازار جهانی رقابت کنند.

از عواقب #حذف_ارز_حمایتی بازم بگیم یا نه؟
از عواقب اعمال نظر #بچه_های_شیکاگو بگیم یا نه؟
از گرفتاری در #بحران_نیلی بگیم یا نه؟

فقط افرادی که در این ویکی خطاب شده‌اند امکان پاسخ‌گویی دارند.

در پاسخ به HZAMANIM@

اینکه بعضی از این آقایان قبلا میگفتند حذف ارز ترجیحی به نفع ما و صادرات ماکارانیست بماند، ولی آیا اینکه قبلا با پتک ارز ترجیحی میزدند بر سر قیمت تضمین شده گندم و باعث دلسردی کشاورزان و به صرفه نبودن تولید گندم و واردات آن و از دست رفتن ارز کشور و وابستگی غذایی میشد کار درستی بود؟

در پاسخ به hamid_saadatmand@

آیا اینکه گندم را ارزان از کشاورز بدبخت بخریم و بدهیم کارخانه ماکارانی که برایمان ماکارانی تولید کند و صادر کند عقلانی است؟!!
یادمان نرفته که در زمان روحانی ملعون قیمت تضمینی گندم آن قدر پایین بود که کشاورزان به جای خوراک دام می فروختند، نه به دولت.
تو خود بخواد حدیث مفصل...

در پاسخ به HZAMANIM@

بزرگوار من با بسیاری از نظرات شما موافقم، ولی اینکه گندم را با قیمت جهانی وارد کنند و بعد با قیمت یارانه‌ای (از جیب ملت) به سرمایه دار صاحب کارخانه ماکارونی بدهند تا به بواسطه مابه تفاوت قیمت واقعی دلار و ارز ترجیحی سودی حاصل او بشد و صادرات ماکارانی اتفاق بیفتد عقلانی است؟!

در پاسخ به hamid_saadatmand@

تاجایی که میدونم در دنیا ارزش افزوده اینطور تعریف می شود که گندم را به قیمت جهانی بخری (یا وارد کنی) و تبدیل به آرد و سپس ماکانی بکنی و بعد بتونی به قیمت جهانی صادر کنی و رقابت کنی! وگرنه اینکه با قیمت مفت تومان گندم وارداتی یا از کشاورز بخری و ماکانیش را صادر کنی که مسخره هست!

در پاسخ به HZAMANIM@

منظورتون از ارز حمایتی که ارز ۴۲۰۰ تورم زا و فراهم کننده ی قاچاق جهانگیری که نیست ان شاءالله؟!!!